W rzeszowskiej firmie WKK Rzeszów Sp. z. o. o. (zrzeszonej w ramach Klastra Wiedzy) od 10 do 21 kwietnia 2012 roku odbyło się szkolenie dotyczące kooperacji w biznesie. Projekt był współfinansowany ze Śródków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Przez dziesięć dni uczestnicy szkolenia uzyskali wiedzę m.in. z zakresu finansowych powiązaniach i inicjatyw klastrowych.
Każdy klaster działa według własnej strategii, dlatego tak ważnym jest analiza każdego z etapów wdrożeń przedsięwzięcia począwszy od pomysłu, aż po jego realizację. Szkolenie poruszało również tematy marketingu i szeroko rozumianego public relations. To właśnie dobry marketing jest głównym narzędziem budowania przewagi przedsiębiorstwa i w znacznym stopniu odpowiada za jego rynkowy sukces. Celem marketingowym każdego klastra jest wzmocnienie zaangażowania aktualnych członków, oraz zachęcenie nowych przedsiębiorstw do jego przyłączenia.
Wykłady udowodniły, że wdrożenie technologii innowacyjnych oraz dokładna ich analiza, jest konieczna do wprowadzenia produktu, który będzie spełniał materialne oraz jakościowe standardy postawione przez naszych klientów.